Translate

wtorek, 26 lutego 2013

Laminowanie włosów


Niedawno było dużo szumu na blogach i YouTube o naturalnym sposób na wygładzenie naszych włosów. Wiele dziewczyn opisywało jako genialny tani i szybki sposób przed wielkim wyjściem. jednak wielu z nas nie spodobał się ten sposób. Po wielu postach i filmikach postanowiłam spróbować wkońcu co mi szkodzi. Wszystkie produkty miałam w domu i  podeszłam bardzo sceptycznie do tego sposobu.
Składniki:
-1 łyżka żelatyny
-3 łyżki wody
- dowolny olej 
Przygotowanie:
Stołową łyżkę żelatyny rozpuścić w trzech stołowych łyżkach bardzo ciepłej wody. Mieszać aż znikną grudki. Odstawić do ostygnięcia. W tym czasie możemy umyć włosy i osuszyć ręcznikiem. Jeżeli żelatyna jest w konsystencji żelu dodajemy około łyżki stołowej oleju ( w moim przypadku był to olej rycynowy). Po dokładnym wymieszaniu rozprowadzamy na włosach. Owijamy je szczelnie folią lub zakładamy czepek i owijamy ręcznikiem. Pozostawiamy na 45 min. Po tym czasie zmywamy włosy ciepłą wodą kończąc letnią. Suszymy zimnym strumieniem lub czekamy aż same wyschną ( zdecydowanie polecam tą opcje).
Spostrzeżenie:
Same musicie ocenić czy sposób się sprawdził. Moje włosy po takim zabiegu były lśniące i delikatne. Właśnie takiego efektu się spodziewałam i uzyskałam go. Niestety trzymal się na moich włosach do następnego mycia. Po nim nie było śladu tego efektu.
Jak często można robić laminowanie ?
Myślę że to zależy od każdej z nas.  Jak długo utrzyma się u nas efekt i jak często tego potrzebujemy. Jednak nie radziłabym tego robić czesciej niż raz w tygodniu bo możemy narobić sobie szkody przez przeproteinowanie. Jeśli w swojej pielęgnacji stosujemy za dużo protein i za mało nawilżaczy nasze włosy stają się suche, słabe, łamliwe. Przypominają siano. Dlatego dziewczyny pamiętajmy o tym aby nie przesadzać z laminowaniem i nawilżać je dobrze po każdym takim zabiegu.
 Powodzenia :)

Brak komentarzy: