Translate

czwartek, 7 marca 2013

Siemie lniane

Cześć dziewczyny

Ostatnio mam strasznie mało czasu bo zaczęłam zajęcia i całymi dniami siedzę na uczelni. Dzisiaj mam na 14 wiec szybko postanowiłam coś napisać. Padło na siemię lniane.



Co to jest w ogóle siemię lniane ?

Siemię lniane – nasiona lnu zwyczajnego nazywane tak, gdy są używane jako zielarski środek leczniczy. Są to nasiona płaskie, wielkości 2-3 mm, barwy szarobrązowej. Po zalaniu wodą nabierają barwy ciemno brązowej i kilkakrotnie powiększają swoją objętość, otaczając się jednocześnie dużą ilością śluzu.
Nasiona lnu są oleiste i wykorzystywane także do pozyskania oleju roślinnego o żółtawym zabarwieniu i intensywnym, cierpkim zapachu.
Siemię lniane jest jednym z najpopularniejszych środków medycyny naturalnej, jeśli chodzi o ilość i różnorodność zastosowań. Stosowane jest do łagodzenia szeregu dolegliwości układu pokarmowego, a także oddechowego, oraz zewnętrznie. Ma przede wszystkim działanie osłonowe oraz stabilizujące. Zawiera bardzo dużo substancji śluzowych.


Co zawiera w sobie ?

W 100 g zawarte jest:

42 g tłuszczów w tym 29 g wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, 7,5 g jednonienasyconych;
27 g błonnika;
18 g białek o bardzo korzystnym zestawie aminokwasów;
1,6 mg witaminy B1 (126% dziennego rekomendowanego spożycia);
0,473 mg witaminy B6 (36% dziennego rekomendowanego spożycia);
392 mg magnezu (106% dziennego rekomendowanego spożycia);
255 mg wapnia;
5,73 mg żelaza (46% dziennego rekomendowanego spożycia;
4,34 mg cynku (43% dziennego rekomendowanego spożycia).


Medyczne działanie :

- łagodny środek przeczyszczający
- podrażnienie żołądka
- drogi oddechowe
- Obniża poziom złego cholesterolu, chroni przed miażdżycą
- wymiana wolne rodniki poprzez wit. E


Kosmetyczne działanie:

- dla włosów suchych i zniszczonych
- dla każdego rodzaju cery( oczyszcza pory, regeneruje Skórę, peelinguje ją)
- działanie rozpulchniające ( stosuje się przy oczyszczaniu mechanicznym w salonach kosmetycznych)


Jak stosować?

1.Jako napar. ja jeszcze nie zaczęłam tej metody ale mam zamiar jak skończę kuracje skrzypem i pokrzywom a to już niedługo. Mam zamiar 3 łyżki stołowe zalać dosyć ciepłą zagotowaną wodą poczekać 15 min aż powstanie żel, przecedzić i zmiksować z owocami. Na pewno napisze o tym gdy zacznę kurację.
2. Jako maseczka. Na włosy i twarz. Podobnie jak do picia tylko po zalaniu czekam aż przestygnie odrobinę i nakładam. Na twarz na 15 min na włosy na 30 do 45. Polecam spróbować.


Na pewno po kuracji będzie dokładna recenzja siemienia lnianego na mój organizm. Wielu dziewczynom naprawdę pomógł wiec jestem dobrej myśli. Zachęcam do komentowania.

Pozdrawiam :)

1 komentarz:

mordqahstyle pisze...

medycyna naturalna ;)